Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Tiger Kingdom and Bungy Jump

Av Kim Lagerhem - 27 januari 2012 01:37

Nu börjar jag äntligen komma ifatt lite här med dagarna - svårt att få tillgång till internet tillräckligt ofta och länge :P Men igår var vi alltså äntligen framme vid dagen då vi skulle göra det roligaste hittils - Bungy Jump!


Vi hade planerat att starta med det men när vår chaufför körde in på parkeringen till Tiger Kingdom fick det lov att bli det först - något som jag iofs kan rekommendera såhär i efterhand, skönt att det var mindre folk på morgonen så vi inte behövde vänta så länge vid varje bur och sen tog hoppet mycket energi så efteråt orkade vi inte göra så mycket mer :)

Vi betalade för att se Big, small and smallest + för att få fotografier hos Big och Smallest (något jag kan rekommendera även det - även om vi inte lyckats titta på bilderna ännu för att Emmas dator inte har någon cd-läsare och det verkar svårare än man trodde att hitta internetcafe´s med fungerande sådana också)

Tror inte på det folk säger att tigrarna skulle vara drogade, de verkade bara vara vältränade/tama och väldigt lata såhär i förmiddagssolen - förutom ungarna då som var väldigt livliga och lekfulla :D

Började hos de 7 månader gamla katterna och fortsatte sedan med de stora som var 22 månader - de blir tydligen ännu större då de kan bli 20 år! Helt otroligt att man kan ligga och krama en tiger, ha magen som huvudkudde och leka med både svans och baktassar utan att bli sönderklöst :P Huvudet och framtassar fick vi dock inte röra..

Vi avslutade sedan med ungarna som var ca 2 månader - sjukt söta! Något större än the average cat hemma men de påminde så mycket om vanliga kattungar att man hade svårigheter att komma ihåg reglerna - man ville bara lägga sig på marken och leka med dom som man skulle gjort med en huskatt.. Men vi fick några riktigt härliga timmar och många fina foton med dom - en upplevelse som jag verkligen tycker var väl värd pengarna - hur häftigt som helst! (Jag som älskar djur och framför allt stora kattdjur)


Nästa stopp blev sedan Bungy Jump - vi betalade där för ett hopp + foton + ett linne och fick sedan gå ut och sätta oss på en läktare/gräset mitt emot hopptornet och titta på de som hoppade före oss.. Tror att det var ca 5 st i kö före så tiden gick väldigt fort innan det var min tur - speciellt som en tjej ville vänta en till och jag fick gå före henne.. Något nervös när man började gå dit bort för att förbereda och på vägen upp var man både förväntansfull och smånervös - men aldrig rädd :)

Fick lite snabb genomgång och sedan var det dags att ställa sig på avsatsen - kunde inte låta bli att titta ner och kände bara hur fjärilarna susade i magen - efter en siren som visar att det är dags räknade han ner och sen var det bara att kasta sig ut i luften! Kunde inte låta bli att ge ifrån mig ett skrik-liknande ljud när luften gick ur mig första metrarna men sen släppte det och jag kunde skrika av lycka istället, det var definitivt något av det coolaste jag gjort i hela mitt liv - mycket bättre än att hoppa fallskärm! :)


Väl nere var man hög på adrenalin och väldigt lycklig - fick allt på film både från marken och från handleden och bilderna var grymt roliga att kolla på sen.

Här är länken till filmklippet som Emma filmade från marken;

http://www.youtube.com/watch?v=hLS52QSPLSo&context=C3ebe6caADOEgsToPDskJd6lIjRIS-wscVo1dMShgG


Inte vänt på klippet vilket kan vara något irriterande men wtf- enjoy ;)


       


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag iställ...

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P   Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och f...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)   Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying el...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards