Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Back in business!

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag istället passade på att bättra på brännan :)


Onsdag kväll spenderade vi på en restaurang nere vid stranden som visar film på storduk varje kväll. Åt två grillspett med kyckling/biff och massa grönsaker + en liten bakad potatis och sallad och sen var det bara att sjunka ner på sin beanbag och njuta av Real Steel - en film jag varit jättesugen på att se sen jag såg trailern och måste säga att jag gillar den skarpt! Kanske inte så konstigt när den innehåller fantasy/si-fi + boxning med en rätt het kille i huvudrollen ;P Helt klart min typ av film och jag hade inga problem med att ligga stilla i några timmar, något som Emma inte riktigt håller med om, hon spenderade istället tiden med att titta igenom mobilfoton, göra annat och sen till sist gå på en promenad för att hon var så rastlös, haha jisses ;) Där kan man säga att vi är olika :D


(där valde f.ö den otroligt korkade bloggen att sluta spara på min text som jag just klottrat ner - som jag spenderade ca 20 min med att skriva - inte alls så man blir galen på sånt när man bara vill gå och lägga sig - nej då.... Gör ett försök att skriva om allt igen, so here goes :P)


Torsdag kväll var jag dock så trött på att inte få träna så jag bestämde mig för att försöka tejpa foten fre morgon och testa, vaknade upp morgonen därpå med markant friskare fot trevligt nog - massagen jag gav mig själv kvällen innan gjorde kanske susen :) Stoppade i mig några bananer och gav mig iväg till gymmet till strax innan 8. Väl där får jag först höra att de inte har någon tejp att låna ut/sälja men en av tränarna hade som tur är lite som jag kunde låna. Gav mig på att försöka stabilisera vristen, något som inte är det lättaste att lyckas med i 30 graders hetta när man svettas ymnigt, fick göra mitt bästa :P Fick sen låna ett fotledsskydd av coach (som jag fortfarande inte kan namnet på - även om jag frågade idag.. illa i know!) och sen var det bara att gå till crosstrainern och värma upp 10 min i brist på hoppförmåga.


Streching, lindor och handskar på - fick idag låna ett par rosa som var åh så fina men ack så små vilket ledde till att jag fick lite skavsår på knogarna i slutet av passet :P Blev sen lite pad-work med coach som vanligt, ett par jobbiga ronder där jag alltid helt tappar andan innan det är över - coach som bara skrattar kör hårt med mig och det är skönt att bli pushad över bekvämlighetsgränsen :) Får emellan två ronder med honom sen köra med "the boss" istället för med säcken, kör med små mitsar och blir snabba jabbar och slag, han tvingar mig att träna på att snabbt få tillbaka guarden genom att slå på mig rätt friskt och till slut kommer jag in i det hela bättre så det var nice med lite sån träning också och inte bara slå hårt ;)


Avslutar såklart med en hel del situps i ringen där jag pratar med några andra svenskar som hittat dit, känns nästan som hemma ;P Väl tillbaka blir det en dusch och fräscha till sig lite, den yngste tränarn tyckte att jag borde låta bli att duscha för att kunna spara tejpningen till eftermiddagspasset - haha, inte så stor chans att det händer när man är så svettig att det känns som att man badat med kläderna på :D


Blev sen en shoppingrunda där jag fick tag på två fina linnen i neonfärger :) Lite lunch på det och jag slår på stor med två pocherade ägg, blir sen lite ananas och bokläsning på altanen medans Emma går till stranden.


Efter detta en tupplur på ca en timme innan det är dags att äta lite tonfiskmackor och tejpa foten inför eftermiddagspasset, denna gång var jag smart nog att köpa egen tejp under dagen och tejpa på rummet under fläkten med ett torrt ben - påstår att det var aningens lättare ;) Köper även två vristskydd på gymmet för ynka 350 tbh när jag kommer dit, sen åter upp på crosstrainern, stretch, lindor på och denna gång ett par lite större handskar :P Blir som vanligt lite skuggboxning vid speglarna och coach kommenterar att jag dansar för mycket när jag slår, en vana från kickboxningen att vrida på höfterna, men icke sa nicke - i muay thai ska man tydligen ha en fast stance under slag och armbågar så fick kämpa lite för att få in det tänket :)


Blir sen ytterligare ett par jobbiga ronder med coach, fick denna gång dela honom med en annan svensk kille - som senare fick sällskap av några vänner, varav en man gladeligen fotade mig också under passet. Han lovade att skicka över några bilder till min mail så hittar jag nån bra där kan det hända att det kommer upp på bloggen ;) Blir totalt 4 hårda ronder med honom där vi övar mycket på slagkombinationerna jag fått lära mig och blir såklart mycket sparkar, armbågar och knän också! Emellan detta säcken - my true friend som inte skäller på mig om jag fuskvilar lite :P Efter detta blir det 100 pushkicks på säck + 100 knän på säck, en annan tränare tyckte att jag skulle sparra lite men var för trött i musklerna för att kunna göra ett bra jobb så fick lov att bli knän och sparkar tills man segnade när på marken istället :) Lite stretch på det, clinching på skoj med coach emellanåt där han visade mig lite trix, måste dock träna upp nacken rejält - uppe på att göra listan på gymmet hemma sen!


Tränarna fastnade sen framför tvn där de visade lite fighter och efter lite häng bland dom för att kika begav jag mig hemåt igen :) Blev sen en snabb middag då Emma skulle delta i kvällens pub-crawl - något som jag valde bort ganska enkelt :P Blev istället till att köpa med lite frukt hem, se på Puss in Boots och skriva på det här inlägget som tog löjligt lång tid att få till tack vare internet.. :P


Blir lite musik och mer internet nu innan jag kommer däcka huur bra som helst, träning väntar imorrn x2 och även söndag morgon innan vi på eftermiddagen åker vidare mot Koh Phangan! Har där haft kontakt med ett gym som verkar grymt! Han lovade att kolla upp boende åt mig och försöka fixa ngt billigt nära gymmet - han sa även att det var en perfekt vecka att komma och träna på då många av deras killar är iväg så blir mycket one-on-one med tränarna :)


Kommer även få chansen att äta med dom för ynka 100 tbh om dagen för två mål/dag :) Perfekt för mig som inte gillar att planera mattider under dagar jag tränar två gånger - svåårt att få till det på ett bra sätt :P Blir enligt planen hård träning den veckan och så får jag se om jag tar en paus för full moon eller om jag helt enkelt vuxit ifrån sånt partaj ;P Emma kanske kanske joinar mig vid Thongsala istället för Had Rin där allt händer, återstår att se hur det blir med allt - väntar spänt på mailsvar från honom med info om boende :)


Nu har jag säkerhetskopierat texten just in case det krånglar igen för jag tänker för fasen inte skriva om det en tredje gång, har redan kortat ner texten lite för att orken tryter - haha!


See ya!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P   Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och f...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)   Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying el...

Av Kim Lagerhem - 22 mars 2012 16:21

Så; senaste dagarna då.. :)   Igår var det som vanligt upp strax efter 6 för att äta en snabb frukost inför morgonpasset. Kommer ärligt inte riktigt ihåg hur den träningen såg ut - dagarna flyter ihop lite för mig nu :P Men det var roligt som van...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards