Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Por Promin Muay Thai Camp

Av Kim Lagerhem - 22 mars 2012 16:21

Så; senaste dagarna då.. :)


Igår var det som vanligt upp strax efter 6 för att äta en snabb frukost inför morgonpasset. Kommer ärligt inte riktigt ihåg hur den träningen såg ut - dagarna flyter ihop lite för mig nu :P Men det var roligt som vanligt och en aning tuffare än pass nr 1 så lite mör var man allt i kroppen efteråt..


Blev sedan till att hyra en motorcykel och susa runt i stan nästan hela dagen, riktigt roligt hade vi där vi försökte oss på att hitta - även om det faktiskt var ganska enkelt då trafiken inte var så galen som andra städer vi sett ;P

Blev äventyrspark där vi kikade på en cobra + krokodilshow (bilder får tyvärr vänta då min kamera nu har gått sönder och dom är fast på minneskortet), kikade även lite snabbt runt stranden där för att leta efter ett vattensport-företag men lyckades inte så återvände till stan efter showen. Köpte där ett par nya löpardojor var för ynka 1300 tbh (jag som glömt mina inlägg/sulor hemma var rätt nöjd med detta) och åt en god billig middag innan vi tog en andra lite dyrare middag på mcdonalds sen..

Åkte annars runt en massa mer och har ingen aning om vad vi gjorde egentligen :P Klockan 19 återvände vi iaf till gymmet då vi tillsammans med resten av gänget skulle bege oss till en arena runt 20 och kika på 7 fighter.

Vi får komma in för 500 tbh var istället för 800 då vi har skaffat kontakter och får bra platser ;)

3 av dessa 7 skulle vara från vårt gym och innan det var dags för våra killar att stiga fram fick vi se några riktigt underhållande fighter. Jag och Emma fick även gå upp i ringen inför varsin match (som bilden nedan visar) och lämna halsprydnader till kämparna och ställa upp på lite kort :)

Första fightern från Por Promin var en thaikille på ca 15 år som var riktigt duktig, tog ca 3 ronder om jag inte minns fel innan han lyckades vinna på knock-out. Näst ut från vårt gym var Jack som är från England - han har tydligen vunnit 11 av 13 so far så vi hade på känn att det skulle bli en bra match - de var väldigt jämna och det tog 4 ronder innan även han kunde vinna på knock-out! Yeey!

Direkt efter detta avslutar vi kvällen genom att skicka fram vår siste kämpe som lyckas knocka motståndaren på 30 sekunder :P 3 av 3 vintster alltså så känns som att man har hamnat på ett bra gym ;)


Hur som helst i säng direkt vid hemkomst runt 12 och upp 6.15 idag igen.. Ingen vila ingen ro :D


Imorse körde jag ytterligare ett roligt och tufft pass. Börjar med pads-ronder med Kin där han tar slut på mig totalt medans han retas och leker runt i ringen :P Man har det både roligt och jobbigt när man tränar på det här stället!

Blir mycket teknik och tempoövningar innan jag får gå över till några ronder på säcken.

Avslutar sedan med clinching! Detta är något nytt för mig men visar sig vara helt i min smak, fick köra mot Kins bror och det var inte det lättaste ska jag säga - för det första är vi båda väldigt svettiga/vattenindränkta och därmed hala och att få ett bra grepp om huvud var en utmaning! Detta är sjukt jobbig träning och efter en hel del brottning tar vi en paus för att sedan upprepas ytterligare en gång innan passet avslutas.


Blev sen en lugn dag för mig - mestadels på rummet då jag var rätt trött efter denna inledning och vid 16 väntade nästa pass. Denna gång fick jag återigen köra med Kin och vi tränar på mycket knän, pareringar och han är petig med mycket teknik som jag inte hinner/orkar med men det är aldrig fel att få kritik :P Är bara så trött i benen efter ett tag så jag blir riktigt seg i reaktionerna! Han skrattar mest och vi kör på - blir nog 6 ronder innan jag är klar för dagen. Står då mest och pratar med en svensk kille som varit här en månad och tittar på när resten av grupperna kör sitt race - lättare än jag väntat mig att köra två pass på en dag så det upprepas imorgon också!


Ikväll har vi annars åkt till lokala matmarknaden och handlat småpåsar med mat - tillbaka för att äta detta sätter vi oss i köket och häller upp. När jag kommer till min kycklingrätt kommer Kin in och pekar på min rätt och säger "very spicy" så jag testar och håller på och dö - haha. Det där gick ju inget vidare, medans jag försöker mig på att få i mig en bit till häller han upp en tallrik kycklingsoppa till mig som dom ska äta senare och ber mig äta den istället - urgulliga verkligen! Han berättade att han själv tycker att den maträtten är jättestark, han lär oss även lite thailändksa som kan vara bra att veta - hur man säger; gott/ inte gott, förstår du? jag förstår och framför allt: not so spicy! :P


Jag har hur som helst rejäl träningsvärk i nacke, rygg, skuldror, handleder, underarmar, axlar, mage, framsida lår och fotleder - feels GOOD! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag iställ...

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P   Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och f...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)   Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying el...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards