Alla inlägg under december 2011

Av Kim Lagerhem - 30 december 2011 08:19

Nu har det blivit lite ändringar i resan då Catarina fått erbjudande om att arbeta som dykinstruktör på PhiPhi under den här tiden viklet hon inte kunde tacka nej till - så nu blir det jag och Emma som ger oss ut på äventyret! :)


Emma har varit grymt duktig och hunnit boka hotell första två nätterna i Bangkok och snart ska vi ge oss på ett försök att boka nattåg upp till Chiang Mai.


Om du vill kika på hotellet vi ska inleda vår resa med kan du klicka vidare på denna länk:  http://www.booking.com/hotel/th/roof-view-place.sv.html?aid=311094;label=smile-society-yDwPxUrsDsxSgTVubELYSQS6222033617;sid=83950199f6e8898da3722e51b04b6c60;dcid=2;label=postbooking_confpage


Nu har jag iaf ytterst lite kvar på min "att-göra-lista"; Ska göra ett till besök på Scandinavian Photo snart för att köpa mig en smidig ryggsäck och apotekets inköpslista återstår fortfarande.

Sen ska jag kika på en drybag till ryggsäcken och kanske även några små vattentäta påsar..


Reseförsäkring

Fixa Ica-kort

Adressändring

Vaccinering - Ska ta spruta nr 2 för Hep B efter nyår samt köpa Ducoral + Malariaprofylax

P-piller - Bokat tid 9 januari

Kopiera handlingar - Återstår bara att skriva ut försäkringskortet + flyginformationen

Fixa extra passfoton - Fixas efter nyår

Växla pengar - Ska bara fundera ut hur mkt man ska växla till av varje valuta :)


Håller även för fullt på med packning inför flytt till mitt förråd vilket har avstannat lite då jag behöver fler flyttlådor :P Ska även vid tid försöka provpacka ryggsäcken lite och välja ut vilka kläder man ska ta med/resa i.


Sitter även och gör en liten "bra att veta-lista" för alla länder nu. Har min lilla anteckningsbok med mig idag som jag ska börja fylla med fakta, telefonnummer, trivia, tips och varningar. Är just nu på Vietnam där jag hittat massor av vettig och rolig information. Kan knappt förstå att vi snart kommer att få uppleva allt det här på riktigt! :D

Om det btw är någon som känner att de skulle vilja få vykort från mig så kan ni klottra ner er adress i ett mail till mig; kim.lagerhem@gmail.com så ska jag göra en liten adresslista :)


Over and out

Av Kim Lagerhem - 20 december 2011 21:31

Efter jobbet gav jag mig iväg för att inhandla mer på "inför-resan-listan"


Fick köpt:


Stuffbag 6pack 79:-

Combination Lock x2 140:-

Travel Adapter 200:-

Pannlampa 149:-

Travel Wallet 179:-

Regnponcho 5:-

Bula Tube (Hårband/Scarf/Alltiallo) 79:-


Har sedan tidigare införskaffat:

Cotton Sleeper (Lånat av syster)

Vattentät påse (Lånat av syster)

Myggnät 249:-

Resehandduk 199:-

Toalettväska 349:-


Kvar att införskaffa:

Ryggsäck till kamerautrustningen/handbagage

Drybags

Sandaler (om jag hittar några prisvärda, bekväma i tid)

Flygset - mask, kudde, öronproppar

Flypack (Får troligtvis låna detta)


Inhandlad kamerautrustning:

Olympus TG810 1999:-

Minneskort i olika storlekar

Resestativ 199:- (Återstår att se hur smidigt/bra det är)


Kvar att inhandla på den punkten:

Kodak Playful eller Kodak Playsport - Vattentät äventyrsvideokamera 990:-/1490:-

Ett Macroobjektiv - väntar (o)tåligt på att Canon 100/2,8 USM Macro ska komma upp på Tradera..

Ett extrabatteri till såväl digitalkamera som systemkamera

"Minneskortsplånbok"

ND-filter


Köpte även en liten anteckningsbok idag som jag kan börja fylla med tips o trix och nyttig information.

Passade också på att inhandla samtliga julklappar, skönt att ha det ur vägen :P


Ska såklart bli ett besök till Apoteket också för att fylla medicinväskan..

Phu.. All in good time!


Av Kim Lagerhem - 19 december 2011 20:48

..att starta upp en blogg som ska få följa med mig ut på en -förhoppningsvis- oförglömlig resa genom sydostasien.


Här kommer jag att lägga upp bilder/videos och såklart också skriva om allt vi får för oss att göra under resans gång.


Mina resekompisar hittar du på följande bloggadresser:

http://lifeisjourney.bloggplatsen.se/

http://notimetolose.bloggplatsen.se/


It's going to be awesome!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards