Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Träning, träning och åter träning

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)


Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying elbow. Efter detta går jag ner och börjar köra lite på säck innan jag ser att Kin pratar med en av de yngre killarna och pekar på mig med ett leende, hmm vad ska hända nu tänker jag..


Vi ska tydligen köra sparring - bara slag dock och det var sjukt roligt såhär i efterhand. Jag var förvånansvärt pigg i benen och kunde vara ganska snabb med att backa och attackera, fick in ett par träffar på honom men fick såklart ett par snygga tillbaka - bland annat 2 mitt på näsan som nog skulle känts rejält om han hade tagit i! Vi utmanar varandra och jag får känna på hur det är att fightas, efter ett tag får man in reflexerna att parera slag och det börjar kännas riktigt bra - ser fram emot fortsatt träning!


Emma försvann snabbt ner mot stranden medans jag stannade kvar här, har kikat på ett privatpass med en muskelknutte till fransman som Kin kört hårt med, pratat en hel del med Miriam om deras planer för gymmet etc. Nyligen ätit lunch på grannrestaurangen, de har ingen meny så jag frågade engelsmannen om han kunde rekommendera ngt åt mig, han beställer in en rätt som visar sig vara väldigt god, ris/fläsk och ägg till detta. Får lära mig en del thai - nyttiga ord som kyckling, fläsk, hur mycket? och gott!

Pratar en del med honom om allmäna saker och sitter nu lite senare bredvid ringen och kikar på fransmännen, Kin och Miriam. De har fått lära sig lite stretchövningar av en av killarna som verkar pyssla med tai chi och ngn sorts spirituell healing lr så - ganska intressant :)


Är nu otroligt sugen på att lära mig mer thai så ska försöka insupa så mycket kunskap som möjligt under de här veckorna! Återstår att se hur eftermiddagen utspelas och hur hårt det passet blir. Imorgon blir det iaf en paus från morgonpasset då vi sticker ut till sjöss för en heldag med fiske! Hinner dock precis tillbaka till eftermiddagspasset så det är klart att jag måste köra det också ;) Efter det blir det middag med gänget som avslutning innan vi lämnar på söndag, kommer verkligen sakna det här stället och skulle gärna återvända!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag iställ...

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P   Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och f...

Av Kim Lagerhem - 22 mars 2012 16:21

Så; senaste dagarna då.. :)   Igår var det som vanligt upp strax efter 6 för att äta en snabb frukost inför morgonpasset. Kommer ärligt inte riktigt ihåg hur den träningen såg ut - dagarna flyter ihop lite för mig nu :P Men det var roligt som van...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards