Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Dead tired..

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P


Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och fortsätter jobba på övningarna. Får småtips för att förbättra mina sparkar och slag vilket ger direkta resultat och tempot har skruvats upp ytterligare lite granna, bara på blockeringar och knän som jag fortfarande är rätt seg i startgroparna.. :P


Efter detta säger han att jag ska vila en stund och sen sätta på mig chinpads för att sparra lite sen, om det är ok. Självklart svarar jag och lite senare står jag mitt emot Dala som tidigare gästtränat på eftrmiddagarna, han jobbar även på stället där vi såg på fighterna så lite kände jag honom iaf :) Denna gång fick vi köra allt förutom armbågar och det gjorde ju det hela aningens svårare än morgonens sparring.. Snabb är han helt klart och jag hade stora svårigheter att hinna med blockeringar, var upptagen med att försöka hitta luckor i hans försvar :P Men det var definitivt lärorikt och roligt att få köra lite tuffare!

Efter första ronden när jag står och dricker känner jag dock att jag har lite ont i knät, så tittar ner och ser en rätt rejäl svullnad ovanför knäskålen - hoppsan! Hade förvisso råkat knäa honom i suspen under ronden men så mycket kändes det ju inte då.. Känns lite granna men inte alls farligt - tränarna kollar dock och frågar om jag är ok om och om igen, får sen sätta mig ner en stund medans Dala försöker få ner svullnaden med lite is - efter detta fortsätter vi kanske 5-6 ronder till så någon större fara med mig var det ju inte ;)


Blir såklart lite mer streching efteråt (känner att jag börjar bli vigare också - härligt värre) och vi tittar roat på när både barn och vuxna leker runt, stojar och styrketränar. En av killarna - som tydligen är världsmästare spexar sina muskler genom ett antal övningar som imponerar rätt stabilt medans småtjejerna springer runt och leker med alla, jag själv får agera lyftkran åt den mindre av tjejerna vilket iofs var riktigt bra träning - 10-15 lyft upp och ner kändes i armar, axlar och rygg :)


Blir sen dusch och lite slapp tid innan vi går för att äta middag, blir en restaurang som ligger ca 20 m från gymmet och när vi satt oss kommer en av killarna från bordet bredvid (tror dock att han på ngt vis hörde till restaurangen) kommer fram med en tallrik smörgåsar som han gärna vill att vi ska kommentera åt honom. Vi smakar och ger feedback och får sedan veta vad som är i, tydligen kokad fisk - så pass kokad att den ser ut som torkad - som de sedan mixat med thaicurry eller majonäs. Får köpa varsin burk färdigmixad för 90 tbh - nyttiga mellanmål framöver ;)


Väl tillbaka måste jag erkänna att jag har rätt ont i knät och att svullnaden gått upp lite igen, så ska faktiskt bli skönt att ha morgonen träningsfri - bra timing alltså.. Hoppas dock på tillfrisknande tills på eftermiddagen så jag kan avsluta vistelsen med ett pass! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag iställ...

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)   Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying el...

Av Kim Lagerhem - 22 mars 2012 16:21

Så; senaste dagarna då.. :)   Igår var det som vanligt upp strax efter 6 för att äta en snabb frukost inför morgonpasset. Kommer ärligt inte riktigt ihåg hur den träningen såg ut - dagarna flyter ihop lite för mig nu :P Men det var roligt som van...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards