Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Kim Lagerhem - 7 januari 2012 22:16

Händelserika dagar nu.. Igår startade vi resan från Kungälv till Lövgärdet runt 10.30 och när jag kom fram var det bara att komma igång och packa klart - hade planerat att sova hemma tors-fre för att kunna gå upp tidigt och göra klart allt tills flyttgänget skulle komma men blev kidnappad av Kalle och Jessica som inte hade tänkt riktigt lika logiskt som jag.. Får dock skylla mig själv då jag var för seg där bak i bilen för att märka att vi körde förbi Angeredsbron :P


Jag blev klar med packningen precis i tid kan man säga - möblerna hann ryka en efter en under tiden och det sista fick bli nedslängt i första bästa lediga låda men ska nog hitta allt stabilt nog sen vid behov ändå :)

Stort tack till Jessica, Kalle, Mårten och Emil och ett litet tack till Rickard som svängde förbi och hjälpte till med en låda ;) Då jag hade glömt att skaffa nyckel till grinden fick vi snällt vandra en längre sträcka med allt (och det var inte lite grejer jag samlat på mig heller) så det tog lite tid innan allt var färdigpackat men till slut kunde vi lämna platsen med endast Kungälv-adresserad packning kvar i lägenheten.


Flytten blev betydligt lättare när vi nådde lagret där det fanns såväl hiss som vagnar att leka med. Allt fick plats och vi lyckades till och med skapa en härlig gång i mitten så jag slipper klättra vid hemkomst. Dagens miss var dock att lägga min hostmedicin i ett ytterfack på innebandyväskan - vilken inte var lika hel vid ankomst som vid avfärd.. Fick alltså avsluta flyttandet sittandes på knä på asfalten frenetiskt torkande med papper för att rädda det som räddas kan :P


Idag har vi åkt och hämtat resten av mina grejer, städat lite och lämnat nycklarna till lägenheten så det var sista gången jag besökte Lövgärdet (förhoppningsvis) Har även hunnit med att frysa mitt gymkort så att jag kan sätta igång och träna igen när jag kommit hem :)

Blev till att åka till Ica och shoppa lite mat efter det och sedan åkte paret till släkt för ett födelsedagsfirande medans jag stannade hemma.

Har ikväll lyckats rita klart min sista beställning innan resan, skrivit ut flyginformationen + reseförsäkringskortet + MyDog biljetten tills imorrn, packat en necessär med medicinartiklar och en med toalettartiklar (vilket avslutar packningen till den stora ryggsäcken)

Nu sitter jag här i soffan och kikar på National Treasure filmerna, testar flyg-kudden + ögonbindeln inför resan och skriver på det här underhållande blogginlägget såklart.. Ser även på en sovande Fiona till och från - sötare katt får man leta efter :)


Imorgon väntar hundmässa och gud vet vad för skoj utöver det. På måndag blir det till att fixa P-piller, köpa en ryggsäck till handbagaget och allt annat som jag kan ha glömt att fixa (tror fasen inte att det är så himla mkt kvar..) Nu är det ju bara 10 dagar kvar! Resfebern börjar allt smyga närmre nu :)


Avslutar med att säga att jag inte kunde träffat en bättre kollega med pojkvän här i Götet - ni är bäst!

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards