Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Kim Lagerhem - 28 januari 2012 14:05

Igår gick vi upp extra tidigt för att hitta ett frukostställe med internet så vi kunde hinna med lite blogg etc innan vi skulle iväg på vårt zip-line äventyr. Väckarklockan ringde alltså kl 6, och vi skulle bli upphämtade 8.30 :)

Vägen dit tog låång tid att åka och sista 7 km bestod av antingen uppför tvärbranta backar eller nerför likadana så den resan var aningens skumpig. Vi fick sedan klänga på oss utrustning och efter det drog vår guide - Mr Dragon - iväg oss mot första stationen.  Vi fick där en liten safety-genomgång innan vi gav oss iväg, gruppen var väldigt stor, pratade dock mest med ett härligt medelålders par från Oregon, US och en kille från Canada.

Efter andra stationen började vi bli lite oroliga över att det skulle ta sån här lång tid hela vägen då vi bara hade två guider men kort därpå dök det upp fler guider så vi till slut hade 6-7 st hängandes som apor i linorna såväl framför som bakom. Det var roligt och kändes ganska naturligt att glida fram där i linan en bra bit upp i träden men det som gjorde resan värd pengarna var guiderna som var otroligt roliga att åka runt med. De bjöd på sig själva, flirtade med alla i gruppen och lekte o stojade. Något som borde upplevas! :)

Efter trippen hände inte så jättemycket, vi låg vid poolen i nån timme innan vi gick och handlade lite småsaker på 7 eleven och sedan åt middag på hotellet till lite livemusik.


Länk till video från Djungle Flight:

http://www.youtube.com/watch?v=dpGbm4VzPOY


Imorse gick klockan igång vid 6.30 så det var bara att stiga upp och gå ner för att få i sig lite frukost innan thaiboxningsträningen skulle börja. Blev french toast + yoghurt med fruktsallad = supergott!

En tuk-tuk kom och hämtade oss vid 8 och sen var det en kort resa till "gymmet" (snarare en boxningsring med tillhörande boxningssäckar och lite golvyta mitt i ett barområde :P)

Väl där hälsade vi på ett par vi skulle träna med - trevliga personer från Holland som sedan tog massor av kort på oss alla - något som vi ska få på mailen senare - då åker några bilder upp ;)

Vi blev alla masserade med linement av tränaren och sen var det bara att börja med hopprep i 10 min innan vi gick över till att hoppa på ett stort bildäck och köra raka slag i 10 min. Sen gick vi upp i ringen och körde lite skuggboxning innan vi därefter gick vidare med att köra knän i varsitt hörn. Därefter sattes det upp 4 st pinnar sisådär i midjehöjd i ringen som vi sedan fick köra roundkicks över - allt detta var ju inte alltför svårt för mig då jag hållt på med det i ett år och han tyckte att jag var väldigt duktig - vilket alltid är kul att höra! :)

Eftersom jag blev klar med övningarna först fick jag även gå vidare till nästa steg först - linda handleder, sen på med ett par bra handskar och köra lite mer skuggboxning i väntan på de andra. Coach tog sen på sig mitsar på händer och mage och så drog vi igång lite mitssparring - jag fick gå på först och kan inte påstå att han mjukstartade, lyckades komma in i det ganska bra även om det var svårt att hänga med ibland. Blev knän, jabbar i olika mängder, knän, armbågar, roundkicks och pushkicks och så fortsatte vi en och en och gjorde lite armhävningar emellan.

Nästa omgång blev lite svårare då han la in motattacker som vi fick undvika och utnyttja - måste säga att han var väldigt bra på det han gjorde och träningen var sjukt rolig! Vi fortsatte såhär ett tag och sedan gick vi ner till säckarna och körde lite temposlag i omgångar tills vi nått 400 st var, vidare till roundkicks där vi skulle köra 25/ben x 2 och sedan vidare till knän där vi gjorde 10x5.

Efter det blev det lite photoshoot och fick sedan lite massage då min ljumske protesterade rejält... Fick erbjudandet att komma dit o se en fight ikväll vilket jag inte tackade nej till så han locade att han skulle fixa en biljett till mig och även skicka en tuk-tuk att hämta mig strax innan - gratis.

Tidigare under passet sa han till mig att han ville att jag skulle träna med honom, slåss för honom.. Sa att jag tyvärr skulle lämna Chiang Mai imorgon bitti men att det såklart vore roligt..

Så nu är chansen stor att planerna har ändrats en aning för resan :P I nuläget är jag inställd på att dra till Laos och Vietnam och därefter strunta i Kambodja för att istället återvända till CM för 1 eller 2 veckor träning :D

Det krånglar såklart till det med vår reseplanering men det håller vi på och klurar på för fullt så det löser sig nog på något vis.. Isåfall skaffar jag mig nog ett visum så jag får stanna 60 dagar så jag efter "träningslägret" kan ta mig ner till södra thailand och göra stränderna osäkra ;)


Här är länk till när Emma kör hårt:

http://www.youtube.com/watch?v=SgRVHUmibzQ&feature=mfu_in_order&list=UL


Och här är en länk till när jag kör:

http://www.youtube.com/watch?v=PrXyvUntaiE&feature=autoplay&list=ULSgRVHUmibzQ&lf=mfu_in_order&playnext=1


Nu drar jag o kikar på en ordentlig fight! :D

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards