Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P


Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iväg mot hamnen med lite upplocknings-stopp på vägen. Väl framme vid båten är det bara vi och ett par från Danmark som ska på båten från vår bil, väl ombord väntar dock en kille från tyskland som är en riktig fiskeentusiast och en engelsman som bor här och äger en restaurang. Den tredje killen är svensk och visar sig även vara ägaren till företaget - en trevlig överraskning! Vi hade 2 thaikillar med och Toby visar sig även vara halvsvensk så han går runt och pratar flytande engelska, svenska och thai med kunder och arbetskollegor :P


Ger oss iväg ut på havet och får väl börja fiska efter ca 45 min eller så, ganska snart hörs det jubelrop bakifrån båten och då har engelsmannen lyckats få upp den första fisken för dagen, lite senare får även jag napp och lyckas dra upp en alldeles egen white snapper :) Härlig känsla det var att stå där vid relingen, agna krokarna med stora räkor, låta sänkena sjunka hela vägen till botten och sen bara vänta på hugget!

Snart nog blir solen för varm för min del och jag går över till andra sidan där det är skugga - får napp igen och det blir en lite mindre fisk denna gång - men lycklig är jag för det :)


Åker sen vidare till några fler ställen under dagen och vi fiskar ömsom pratar och solar, pratar mycket med ägaren om hur han kom till att flytta hit, hur det är att jobba och äga företag här etc - oerhört intressant! ;)


Snart knappar den danske killen in på min tvåfiskarsledning och lyckas få upp 3 st på ett och samma bete, rätt hyfsat gjort :P En av de är dock för liten för att räknas, jag lyckas även jag få upp en yttepytting som släpps i och inte får räknas riktigt.. Vid detta laget är det bara danska tjejen och Emma som ännu inte fått någon fisk :(

Vid det näst sista stället (om jag inte minns fel) får jag ytterligare ett napp och halar upp ännu en medelstor fisk - den största fångsten för mig ligger nog runt kilot skulle jag tro :)


På väg hem är jag glad och väldigt nöjd med dagen, mycket napp, trevligt umgänge och jag får även ta med fångsten hem till gymmet för tillagning senare på kvällen - tar såklart Hans nummer för att kunna ta kontakt om jag återvänder till Hua Hin!


Väl tillbaka på gymmet är vi lite senare än tänkt - skulle varit tillbaka 16-17 men kom fram 17.30, alla barn och vuxna flockas runt min fångst och Dang (som bror till Kin heter) blir glad över att få något roligt att laga till oss senare! Idag har det tydligen inte varit någon farang på plats på gymmet vilket Kin har tyckt var jätteskönt - lite vila från tränaryrket för en stund, nu när vi kom tillbaka höll han på att träna småkillarna - hade fått hoppa in om jag velat men kände att jag var rätt trött och att det kändes sent så jag lät småkillarna ha honom för sig själv för en kväll :)

Han sa senare att han väntade på att jag skulle återvända, tittade på klockan.. 16.. 17.. och ingen Kim, han saknade tydligen mig på träningen, mina sparkar och min vänstra armbåge - haha! Älskar verkligen det här gymmet :)


Tittar på när de tränar och larvar sig ett tag, sen blir det lite vila innan maten är klar framåt 21, då har de dukat upp med bambumadrasser på golvmattorna och ställt ett bord med massa goda rätter på och så sätter vi oss ner allihop och äter tillsammans, Kin, Miriam, Dang, Dala, en äldre tjej som jag tror är Dangs fru och 4 barn - pratar och umgås och har hur trevligt som helst! Får prova på en efterrätt som är mycket god men är dock för mätt så orkar inte äta upp allt :P


Efter detta städas det upp lite och Emma ger sig iväg på en löptur - Kin är väldigt imponerad och säger att han aldrig sett någon som sprungit direkt efter maten, att han själv skulle spytt och fått gå tillbaka och äta igen :P Vi sitter/ligger på mattan och pratar i någon timme - om livet i Thailand, om muay thai och allmänt - får några tips om bra gym på öarna som väntade härnäst som jag tacksamt tog till mig.


Alltför snart blir det sent och det är dags att gå och sova, säger godnatt till Kin och njuter av att få komma in till ACn!


Imorse blev det även här lite sovmorgon - till 6.45 dvs och lite frukost på det. Sen sista packningen och fixa iordning inför att lämna Hua Hin med en tuk-tuk som väntar. Är riktigt tråkigt att behöva lämna alla härliga människor och vill egentligen inte åka därifrån.. Får en kram från Miriam och Kin och han säger att jag är välkommen tillbaka närsomhelst. Något som jag definitivt tänker utnyttja :)


Resan mot Koh Tao är superbekväm, får platser längst fram på övervåningen på en stor buss där vi kan sträcka ut oss i 3 timmar och det gick smidigt att gå på båten - där platserna också är sköna.

När vi stannar till vid ön innan Koh Tao ser vi dock att en stor kackerlacka kryper på väggen intill min stol och jag blir lite nojig.. Speciellt när den börjar krypa upp på min stol - då flyger jag upp snabbt som satan och det gör även det norska paret bakom oss som också sett den :P Flyttar snabbt på väskorna och försöker lokalisera den, tar ett tag innan vi får syn på den krypandes över mitt ryggstöd mot gångens håll och då är vi såklart ännu mer inställda på att inte sitta ner något mer.. Alla runtomkring frågar nyfiket vad vi håller på med och många skrattar och blir lite nojiga när vi förklarar - haha, som tur är var vi framme vid Koh Tao ca 10 minuter senare.

Taxi till Sairee beach där vi sedan gick runt en liten stund och letade boende. Hittade ett för 400 tbh/natt som vi prutade ner lite för en vecka och gick sen för att utforska lite.


Jag har kollat in muay thai gymmet och blivit lite konfunderat då det inte är riktigt som på hemsidan med priser och upplägg och så men det blir nog bra hur som helst så blir till att gå dit och köra imorgon bitti :) Hoppas hoppas att min benhinna slutat krångla innan dess!


Blev sen lite dykställen för Emma, kolla runt ön och sen en middag - sitter nu på rummet dötrött och ska väl slötitta på nån film innan jag somnar medans Emma springer lite till :)


Blir nog en rolig vecka - gillar ön so far!


               

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards