Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Kim Lagerhem - 14 februari 2012 16:47


Handcraft :)

Handikappade från kriget som arbetar med detta 

Emma på väg ner i en tunnel - som f.ö har breddats för oss västerlänningar :P

Jag fick också plats :)

Den enda kvarvarande tanken från kriget

Jag på skjutbanan - skoj!

Emma har problem ;P 


Schemat på fiket var tydligen inte enligt planeringen så när jag kom dit och satte mig spelades Iron Lady och jag missade nog inte så himla mkt så slutade med att jag såg på den istället - helt okej film :)

Efter det tog jag en liten promenad, köpte munkar och gick sedan och åt middag, kvällen har sedan spenderats framför tvn i hotellrummet :P Emma har träffat en trevlig Vietnamesisk kvinna i Laos som hon haft kontakt med och hon ville tydligen ses imorgon bitti så det slutade med att vi bokade om bussen till Mui Ne till 15.30 och blir istället upphämtade av henne (Kim) och hennes man för en frukost hemma hos dem imorgon, ska bli intressant :D

  

Av Kim Lagerhem - 14 februari 2012 10:04

Nu har jag nyss duschat efter en halvdag i Cu Chi tunnlarna här utanför Saigon - det började som en besvikelse då det tog väldigt lång tid innan vi kom iväg och att resan dit skulle ta 2 timmar men besöket var helt klart värt väntan :) Det var väldigt intressant att få lära sig mer om Vietnamkriget och hur de hade det i Cu Chi under den tiden - lyssnade mycket på guiden och lyckades filma det mesta så har en liten minidokumentär med mig hem sen :P

Fick även prova på att skjuta på skjutbana, blev en M1 Garand för mig och Emma - 5 skott var + att gå genom tunnlarna som då hade breddats ca 100%, helt sjukt hur dom levde på den tiden...

Emma är på krigsmuseet nu medans jag kände att jag kunde hoppa över det, inom 20 min går jag nog ner till ett cafe här i närheten och sätter mig och kikar på Titanic till middag och lite fika - ska bli så härligt (Ja, jag är en filmtokig människa..)


Återkommer senare med lite bilder från dagen, hinner inte med så mkt mer nu :)

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards