Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Läkarbesök och solsken

Av Kim Lagerhem - 23 februari 2012 15:17

Idag var det uppstigning vid 8, lite tv och fixa innan vi var redo för att gå och äta frukost. Efter detta begav sig Emma mot Vinpearl land för att njuta av solen och jag satte mig en stund vid stranden och läste innan jag tog en promenad längs vattnet.

 


Blev en liten paus på hotellrummet med en kall dusch efter det - lite halvsvettigt med soligt väder igen :P Sedan gick jag ut och åt lunch + köpte med mig lite frukt och glass hem från A Mart innan jag tog det lugnt några timmar på rummet. Vid halv 6 var det dags att börja röra sig mot läkarmottagningen så hittade en taxi som körde mig dit smidigt och bra. Väl där fick jag vänta i ca 15-20 min innan jag fick komma in och träffa doktorn från igår, han kände lite på magen min igen och frågade om det kändes något bättre. Benet kändes bättre efter medicinen men magen gjorde fortfarande ont vid palpation - något som jag inte ens märkt av innan jag träffade honom första gången :P

Blev skickad på ultraljud igen och det togs blodprov och efter ytterligare 5 minuters väntan fick jag höra att jag hade en akut infektion i mag/tarmkanalen - suprise!

Jag som sökte för problem med höftböjaren kommer alltså därifrån med antibiotika, antiseptiska piller, pulver för att underlätta matsmältningen och smärtstillare + muskelavslappnande vid värk i benet..

 


Hann inte lägga diagnoserna på minnet men rätt säker på att det var "groin tendon" som det var fel på vilket jag redan gissat mig till.

Fick även ett samtal från Gouda Försäkring - läkaren i Danmark som ville veta hur jag mådde, så han fick prata med min läkare här och var nöjd med att jag fick medicin, kom överrens om att han skulle ringa mig imorgon för att höra hur jag mådde. Kan rekommendera försäkringen då de verkar proffsiga, bryr sig om sina kunder och jag har inte behövt betala en krona för behandlingen :)

På läkarmottagningen igår

 


Tog sedan samma taxi hem, fick hans visitkort med ett telefonnummer som receptionen hjälpte mig ringa så han kom och hämtade mig och körde tillbaka till hotellet. Han frågade om jag var gift eller hade pojkvän och verkade lite förvånad när jag svarade nej på detta :P Han frågade sedan om jag var okej och att han var inte tyckte om att gå till läkaren.. Charmigt folk det finns här i staden :)


Blev en till måltid på egen hand, riktigt god fried rice och nu sitter jag på rummet igen och väntar på att Emma ska komma tillbaka från sitt vattenäventyr. Har tagit mina mediciner (pulvret var mycket godare än någon medicin jag fått i sverige och antiseptiska ser ut som små non stops :P) och ska börja packa väskan lite om en stund så det är klart för morgondagen.

Funderar på att gå upp extra tidigt och kika på soluppgången vid stranden imorgon bitti, återstår att se om man orkar genomföra den planen eller ej. Vid 8.30 bär det hur som helst av mot Hoi An med ER - Can't wait! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag iställ...

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P   Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och f...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)   Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying el...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards