Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Upp och ner och ändrade planer

Av Kim Lagerhem - 22 februari 2012 08:41

Dagen började på ett mindre bra sätt då vi skulle leta efter en strandrestaurang som vi hörde av Jodi igår var bra, vi hittade den inte trots en på tok för lång promenad för min del - som har sjuka problem med min ljumske/höft återigen.. Fick problem efter thaiboxningspasset för en månad sen och efter 3 veckor var jag smärtfri, bara för att få ont igen efter gympasset där det även blev sämre till idag.. Så var mindre lycklig just då kan jag säga :P

På väg tillbaka snubblade vi över en annan restaurang som hade jättebra frukost så då vände det till det bättre igen. 

 


Jag bestämde mig även för att kika efter någon sorts behandling för att se om man kan få benet bättre. Vände sedan hemåt för att sätta videokameran i laddaren då Emma gärna ville låna den när hon skulle till vattenlandet, väl hemma märker jag att låsmekanismen på bägge sidor fastnat och lyckas även skära upp fingret på pincetten när jag försöke få upp dom med våld.. Yeey, dagen dippade återigen :P

Såå, iväg för att lämna in kameran på lagning - ska hämta den inom några timmar så får hoppas att dom kunde laga den :) Sen vandrade vi förbi ER killen och passade på att fråga om hjälp var vi kunde hitta en läkare eller nått att rådfråga, han och hans kollega skjutsar oss då till en läkare han visste var bra och jag fick hjälp att skriva in mig. Ca 10 sekunder efter att jag gjort detta får jag träffa läkaren och prata lite, tur att jag hade fotat min reseförsäkring då jag inte hade med mig den (en läxa i framtiden att alltid ha detta med sig), kom även på att vi inte fått tillbaka våra pass från receptionen på hotellet än så den kunde han inte kopiera heller.. Han kände iaf lite och jag blev sedan vidareskickad för att göra ett ultraljud - något som tog ca 10 min innan jag var tillbaka hos läkaren. Förstod kanske inte till 100% men han nämnde att det fanns något där som han inte riktigt kunde säga vad det var, men att det inte var en blodpropp ännu iaf.. Han nämde även ordet blindtarm vilket såklart kändes lite udda och smått oroväckande så ska bli skönt att få träffa honom igen imorgon för uppföljning. Fick hur som helst order att ta muskelavslappnande 3 ggr idag och imorgon bitti + återkomma vid 18 imorgon för ytterligare kontroll.

Fick bra förtroende för honom och kändes väldigt bra att man fick så snabb och smidig hjälp - dock lite förvånad över utvecklingen så får väl se hur det går imorgon :P Detta leder ju dock till att vi får skjuta på ER resan en dag till så nu ska vi åka på fredag istället. Sitter nu och tar det lugnt hemma på hotellrummet och laddar för en middag och lite drinkar med gänget ikväll :)


Återkommer imorgon kväll med resultatet av läkarbesöket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag iställ...

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P   Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och f...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)   Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying el...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards