Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Första gympasset

Av Kim Lagerhem - 22 februari 2012 02:24

Så.. igår gick vi upp runt 9 - sovmorgon för första gången på länge :P Stoppade i oss lite bananer och gav oss sedan igen till gymmet för att svettas lite. Det var ganska litet men fanns några maskiner, mycket fria vikter och mattor så blev framför allt armar, axlar, rygg och mage för min del. Liite ben också :)

Kom därifrån vid 12 lagom trötta och efter att ha lämnat av lite grejer gick vi och åt en god lunch och därefter promenerade vi och letade efter en bank på väg mot en pagoda som Emma ville se. Många var stängda på vägen - lunchtid? - när vi väl hittade en öppen gick det inte att ta ut pengar på banken så vi blev tvugna att ta ut pengar i bankomaten i 8 omgångar för att få tillräckligt för att kunna betala ER + fickpengar.

Trappträning upp för att se den stora vita buddhan och på vägen hem stannade vi på en stor supermarket och handlade lite smått och gott, blev även ett stopp på ett billigt bageri för att köpa bröd och ngt mumsigt i brist på semlor :P

Gick återigen och dumpade lite grejer och gick sedan för att betala ER, vilket gick smidigt - han frågade om vi ville boka in en elefanttur under resan, något som såklart skulle vara roligt men vi tyckte att det var lite dyrt så skulle fundera på det tills idag. Jag började bli lite hungrig efter det och då Emma ville gå och äta på något litet stånd senare så satte vi oss på en restaurang där jag fick en hamburgare och en glad bananpannkaka till efterrätt :)

Efter detta gick jag hem och vilade mina trötta ben medans Emma fortsatte för att äta sin middag. Efter nån timme gick vi för att kolla in night market i regnet - något som visade sig vara ett misstag då det knappt fanns något att se så vi gick tillbaka i regnet och åt en stor glass på en restaurang istället. När vi satt där inne ser jag helt plötsligt Jodi gå förbi utanför så Emma springer ut och haffar dem för att säga hej :) Blev ett kärt återseende och vi kommer nog mötas upp för lite drinkar ikväll.

Återigen tillbaka till hotellrummet för en lugn kväll där jag stannade inne för en film medans Emma tog en promenad/löptur..


Nu har vi precis gått upp, eller jag vaknade vid 8 till ett tomt hotellrum, Emma kom tillbaka 30 min senare efter en löptur - något som jag gissat mig till av ngn anledning :P

Nu blir det frukost och sen ska vi bara fundera ut vad denna dagen ska innehålla, Emma vill åka till ett vattenland men jag är fundersam, beror helt klart på vädret här utanför.. Får se helt enkelt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag iställ...

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P   Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och f...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)   Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying el...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards