Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Ho Chi Minh City

Av Kim Lagerhem - 13 februari 2012 18:22

Första dagen i Vietnam avklarad :)


För det första kan jag säga att jag gillar Pakse flygplats - alla var väldigt vänliga och när vi väl boardade tog det nog 5 minuter från det att vi gick på till att planet lyfte :P Resan gick fort och flygplatsen i Ho chi minh var riktigt smidig den med, visumet var inga problem att fixa!

Emma lyckades hitta en lokalbuss som kostade 10.000 Dong var istället för 100.000 med taxi :P Sen var det bara att försöka följa kartan via gatunamnen utanför och gissa lite på när vi skulle hoppa av.. Tog en promenad lite velandes men lyckades till slut hamna på rätt väg, blev tillfrågade att kolla på ett ledigt rum som vi tackade ja till i ett "backpacker-område" och rummet var riktigt bra så fick lov att bli så :)

Efter en dusch tog vi en lunch och sen bokade vi utflykt till Chu chi tunnlarna som går imorgon bitti och även buss till Mui Ne ons morgon. Sen gick vi och försökte hitta de blinda massörerna som det står om i LP men hittade inte det utan hamnar istället på ett dyrt hotell där vi får betala lite mer för en timme, men skitsamma - massage fick det lov att bli! Skönt var det helt klart även om jag fortfarande föredrar hederlig svensk massage ;)

Efter detta tog vi en lite längre promenad genom staden för att kika in bion vi läst om, när vi kommer dit spontanbeställer vi biljetter till Harry Potter 7 del 2 i 3D till lite senare och går sen iväg för att äta middag. Var inte så jättehungriga så blev till slut en sushi (lyckades övertala Emma :P) Gott var det även om det inte gick upp emot Super Sushi hemma i Götet :D

Väl tillbaka på bion köper vi lite snacks och väntar på insläpp - i början är vi helt ensamma i en rätt stor salong men innan filmen börjar kommer det kanske 10 personer till :) Filmen var bra, har ju dock sett den redan - men det var nytt med 3D då det var första gången för oss båda och jag måste säga att jag är positivt överraskad! Blir nog lite 3Dfilmer hemma igen sen :)

Blev sen en promenad hem igen och nu sitter vi här på rummet och kikar på film - nyckeln till frihet!

Blir frukost imorgon runt 7 innan vi blir upplockade vid hotellet vid 8, sovadags snart alltså :P


                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag iställ...

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P   Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och f...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)   Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying el...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards