Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Pakse

Av Kim Lagerhem - 10 februari 2012 05:28

Liten text från bussen från Vientiane till Pakse:


Nu ligger jag här på bussen och lyssnar på musik, det blir en spännande upplevelse detta :P

Jag och Emma ligger bredvid varann i en överslaf som inte kan vara bredare än 80.. Omgivna av en drös killar från Laos (gissar jag på då de pratade med de ansvariga), landskapet susar förbi utanför - konstigt att se det från ett horisontellt läge.. Men har goda förhoppningar, visst det är lite trångt men sängen är bekväm och jag har mina kakor att njuta av :P

Vi fick en minivattenflaska och en liten sockerkaks-bulle "on the house" - VIP it is ;)

Om du har minsta problem med att vara nära främlingar bör du inte boka denna buss själv eller i ojämt antal då det är två personer/slaf som gäller, du kan alltså få skeda med ngn mindre önskvärd om du har otur :P

Jag som har Emma bredvid mig tycker detta ska bli kul, lite mindre sömn klarar man sig på trots allt - hoppas bara att min begynnande nackspärr inte blir värre och tackar för att jag inte blir åksjuk lätt!

Nu är klockan 21.16 och snart blir det nog blunda lite - återkommer vid resans slut.


Såååå.. Resan var intressant :P Helt klart bättre än en sittande sleeper-bus då vi faktiskt fick rätt hyfsad sömn - dock var min rygg allt annat än glad framåt morgonkvisten när man legat stilla i 9 timmar utan utrymme att sträcka ut sig på, när vi äntligen var framme fick vi gissa oss till att det var Pakse för någon vidare information gavs inte ut.. Väl av tog vi en tuk-tuk in till stan med några andra - kan tillägga att klockan då var ca 6..

Fick gå runt ett braa tag och leta guesthouse då allt var fullt och ingen skulle checka ut förrns framåt 9-10 som tidigast - Emma fick då stå på fel ände av min lite mer griniga sida som väljer att visa sig vid få tillfällen (som tur är) Hade ont i ljumske, benhinna, rygg och nacke och gick med 2 ryggsäckar + en liten axelväska i solen utan att komma nånvart - till slut krävde jag att vi skulle hitta första bästa och så gjorde vi alltså - 90000 kip =45 var är inte alltför dyrt och rummet är helt okej :) Efter en snabb dusch och lite tid att stretcha blev jag helt klart på bättre humör och vi gav oss ut på äventyr i den lilla staden.. Gick en bra bit och letade efter Xplore Asia som skulle vara en bra resebyrå men hittade den inte, gick dock in och frågade efter lite priser på utflykter här och där och innan dess tog vi såklart en välförtjänt frukost :P

Nu klockan 11.40 har vi hittat Xplore Asia och lyckats boka en 2dagars kajaktur ner till 4000 islands + flyg till Ho Chi Min city 13e för ett rätt hyfsat pris skulle jag vilja påstå = 70 USD + 160 USD/person för utflykt + flyg så imorgon bitti bär det av för att kajaka några timmar och stanna på en strand för picnic innan vi sover över i en bungalow med solnedgångsutsikt över floden.. Dag 2 blir det till att fortsätta nedåt för att se på de sällsynta delfinerna innan vi beger oss hem igen med ett stopp vid ett vattenfall - ska bli grymt härligt att få testa på kajak äntligen!

På måndag flyger vi alltså vidare till Vietnam på morgonen - ser fram emot att komma fram till Mui Ne och Nha Trang där vi kan få uppleva lite strandhäng innan motorcykelresan tar sin start! :D


Nu har Emma precis tiggt till sig skjuts bak på en moped av vår receptions-kille här på guesthouset till Champak där hon ska titta på lite tempel som vanligt ;P Jag stannar hemma och täntke väl försöka träna lite på rummet, chilla lite, äta lunch, ta en dusch och läsa lite innan hon återvänder - då blir det antagligen middag på en indisk restaurang vi spanat in. Gillar hittils Pakse bättre än Vientiane - så mycket är säkert ;)

 
 
Ingen bild

Far

10 februari 2012 13:12

Vad bra du är på att ordna saker.Nu kommer du att inse att det inte finns nåt att haka upp sig på utan att det mesta går att lösa.Kram du.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag iställ...

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P   Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och f...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)   Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying el...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards