Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Vientiane

Av Kim Lagerhem - 9 februari 2012 02:53

Ni far sta ut med att jag verkar upprepa mig en del har i bloggen, skriver ofta i mobilen och har inte direkt koll pa vad jag redan skrivit om :P


Igar kom vi iaf fram till Vientiane efter ca 4 timmar i en lite storre minibuss - resan var betydligt bekvamare an den forra da ACn var stabil och jag kunde sitta bekvamt med min musik i oronen hela vagen.

Vi fick ga runt en stund for att leta guesthouse och forsta intrycket av staden var val inge vidare egentligen.. Nar vi hittat ett rum med 4 sangar for 30.000 kip/person gav vi oss ivag for att ata en sen lunch. Intrycket av staden blev da annu samre da det var smatt omojligt att hitta en restaurang som sag bra ut och inte hade for dyra ratter. Hittade en som var hyfsat billig till slut och satte oss en stund - min pastaratt var valdigt god som tur ar :P

Efter det gav vi oss ivag for att byta till mig en ny bok, ta ut pengar + vaxla och boka buss soderut (Ja, jag hade redan da bestamt mig for att bara stanna en natt... Det var bara fragan om Emma skulle aka med mig eller om hon skulle aka till en grotta pa vagen ner till Pakse) Att ta ut pengar var inte latt daremot, jag lyckades till slut ta ut 2,700 000 kip och vaxlade en del till USD for att ha till Visum i Vietnam men Emma lyckades inte alls med sitt maestrokort..

Till slut bestammer sig iaf Emma for att folja med mig till Pakse och vi bokar varsin biljett pa en VIP sleeper bus som ska bli intressant att testa pa :P Resan tar ca 9 timmar och vi beger oss ivag ikvall.


Till middag motte vi upp Jody och Hollie + Michelle, Ivana och Valerie och tog en pizza - calzonen ar definitivt battre hemma ;) En annan sak som jag saknar ar att kunna ata en god och billig sushi - allt ar svindyrt har nere.. Men jag ska inte klaga :D


Blev ganska tidigt i sang och nu har vi atit frukost och sitter lite pa internet. Emma gick och letade efter en bank att losa sin ekonomiska kris med och snart ska jag, jody och hollie aka till en marknad och fordriva lite tid pa. Efter det blir det lunch, hem och byta rum och sen till Buddha park innan det ar dags for middag och avfard. Ska bli kul att komma ifran den har staden och se hur det ser ut soderut, speciellt 4000 islands :)


'til next time

 
 
Felicia

Felicia

9 februari 2012 13:11

Vill bara säga att jag gör headers det står mer på min blogg. Kolla gärna och svara också där tack :)Hoppas der låter intressant.

Där finns även exempel men vi gör den som du önskar.:)

// Kram felicia

http://Photofriends.bloggplatsen

 
Ingen bild

Far

9 februari 2012 18:12

Dyrt.Var är det dyrt-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Lagerhem - 30 mars 2012 15:57

Så har det gått några dagar igen då.. Planen att tejpa tån och köra på med träningen gick även den i lås då jag i onsdags fick rejält ont i fotleden och fick halta fram på gatorna, blev alltså ofrivillig vila från träning tis, ons, tors då jag iställ...

Av Kim Lagerhem - 28 mars 2012 03:28

Passar på att skriva lite kort om första träningsdagen här på Koh Tao..   Kommer dit vid 8 och det är redan stekande hett, får börja direkt med att hoppa hopprep i 10 minuter och bara det gör att man är svettig och trött efteråt :P Sedan blir det...

Av Kim Lagerhem - 25 mars 2012 14:22

Det får bli ett halvkort inlägg detta, då jag är så trött att jag snart somnar - sisådär 19.30 en söndagkväll :P   Igår gick vi iaf upp lite senare än vanligt och inväntade sen vår skjuts till fiskebåten, blev hämtade strax innan 8 och gav oss iv...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 14:49

Inför eftermiddagspasset tar jag en lite lite längre löptur än vanligt för att pusha mig lite, det var dock en av de varmaste dagarna idag så kan inte påstå att det var särskilt enkelt :P   Efter lite stretching går jag upp i ringen med Kin och f...

Av Kim Lagerhem - 23 mars 2012 05:48

Ny dag nya tag, imorse var det lite segt att stiga upp men till slut satt vi och åt frukost ändå :)   Fick idag köra pad-work med Kin igen, ett par ronder där vi fortsatte jobba med teknik och snabbhet, fick även lära mig en ny teknik = flying el...

Presentation


A girl who plans to photograph her way through Asia and return with a stunning portfolio, new life experience and a lovely tan ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards